جیگر مامان و بابا

منابع امگا 3 در تکامل مغز جنین مفید و موثر است

1391/6/29 12:00
2,228 بازدید
اشتراک گذاری

از جمله منابعی که در رشد مغز و سیستم عصبی جنین موثر و مفید است منابع امگا 3 می باشد.

میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ثابت شده است رژیم غذایی ما در دوران بارداری و حتی قبل از بارداری در ضریب هوشی فرزند در آینده موثر است.

اگر مادری قبل از بارداری دچار کم خونی و فقر آهن باشد فرزندش در آینده با ضریب هوشی پایین دچار خواهد شد.

وی افزود: مادران در دوران بارداری به خصوص در 3 ماهه ی اول بارداری که جنین نیاز به رشد و تغذیه کامل دارد باید مصرف منابع غذایی به خصوص منابع امگا 3 را در رژیم غذایی خود قرار دهد. منابع امگا 3 در تکامل مغز و سیستم عصبی جنین بسیار مفید و موثر است.

زراتی بیان کرد: منابع مصرف امگا 3 شامل گردو، کاهو، انواع سبزیجات است.

یکی دیگر از ویتامین هایی که در ضریب هوشی کودک نقش مهمی دارد ویتامین D می باشد که مادر قبل از بارداری باید ازنظر ویتامین D حتما کنترل شود.

وی اظهارداشت: اگر ویتامین D فرد کنترل نشود و فرد باردار شده و دچار کمبود ویتامین D باشد باید با مکمل یابی مقدار کمبود را جبران کند.

ویتامین D در هیچ منبع غذایی وجود ندارد و تنها منبع بدست آوردن این ویتامین برخورد 20 دقیقه نور مستقیم آفتاب است برخورد به دست و صورت هم کفایت می کند.

زراتی تشریح کرد: امروزه افرادی که مشکل ناباروری دارند با انجام آزمایش ساده ویتامین D می توان مشکل را حل کرد.

زراتی تصریح کرد: از جمله مضررات دیگر ویتامین D مسمومیت در دوران بارداری است خانم هایی که در بارداری دچار مسمومیت می شوند با افزایش فشار خون ورم و دفع پروتئین از ادرار می شود که هم برای جنین و هم برای خود مادرخطر ناک است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)